2. Bucketlist is ook weer zo'n woord

25 december 2021 - Ouderkerk aan den IJssel, Nederland

Bucketlist... ik zie het als een wensenlijst(je) met mooie, leuke of bijzondere reizen of reisbestemmingen. En natuurlijk zijn er ook vast een aantal verre landen op te noemen die ik aan zou willen doen, maar die zijn niet echt politiek stabiel op dit moment. Daarbij ben ik niet zo'n fan van vliegen, als poldermeisje blijf ik toch liever met m'n beide pootjes in de klei, maar soms heb ik geen keus...ai

Ik hou van kamperen (en van Bob, die moet gewoon mee of hij wil of niet). Lekker kneuterig met een luchtbed in een tent of  'luxe' op pad met de antieke Alpen Kreuzer van mijn ouders uit bouwjaar 1975 ofzo. Zo een met bruin-oranje-geel tentdoek dat inmiddels naar beige-peach-ecru verschoten is. Zoveel verhalen, zoveel herinneringen. Frankrijk was heel lang bestemming nummer 1 en dat blijft ook altijd een soort 'thuiskomen' maar er zijn gaande weg wel een aantal bestemmingen bijgekomen. Mijn andere grote liefde is geschiedenis. Daar is genoeg van te vinden op de Britse Eilanden en dus plande ik destijds - voor onze voorlopig laatste vakantie met z'n tweeën - een autorondreis door Schotland, met een trekkerstentje en een slaapzak tot -4. Halverwege een zwangerschap was whiskyproeven en wildkamperen niet echt een goed idee en dus werd daar in de Highlands besloten dat zodra kind(eren) zelf een trekkersrugzak konden dragen, we terug zouden gaan naar Schotland en daar gaan hiken en wildkamperen. En zo stond dit reisplan op onze to-do-list en werd/wordt de lijst steeds uitgebreid en gelukkig ook afgevinkt.

• Hiken en wildkamperen in de Schotse hooglanden ( Check 2018 West Highlandway )
  • Narrowboaten in Engeland ( Check 2016 Warwickshire e.o. )
  • Noorderlicht zien
  • Eilandhoppen in Griekenland ( Check 2019 Paros, Naxos, Santorini, Peloponnesos, Delphi, Athene )
  • Roadtrip Ierland (defender met daktent)
  • Weekendje Parijs ( Check 2021)
  • Rugbywedstrijd zien in UK
  • Noorwegen
Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade